BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

my playlist

Monday, January 31, 2011

nak balik punya pasal

yea yea cuti. baru 3 minggu sem start, da cuti. mmg best..
so aku d kwn2 aku pun berangkat la pulang ke pahang... kami bertolak pukul 9.30 pg. biler sampai terminal kami g makan dulu, kat kedai payang. entah kenapa, dalam bnyk2 kedai makn yg ade kt c2 cume ade 1 jer yg wat roti canai. tp pasal da lmer x mkn, tibai gak la (kari dier x sedap). lepas makan, blik semula ke terminal. masa 2 dalam pukul 9.15. so, wat la segala urusan alam dulu sebelum naek. bas gerak dalam kol 10.05. (waktu jam bas,sebenarnya jam dalam bas tu cepat, biler da smpai kuantan bru aku sedar). and so, our journey begin....
kami berenti rehat kat cherating (so far so good). lepas berehat setengah jam, bas pun "cuba" memulakan kembali perjalanana namun malangnya bas itu telah mengalami kerosakan yang menyebabkan kami TERPAKSA BERLEMAS DALAM BAS SELAMA 2 JAM!!!!
2 hours of torture later....
bas kembali meneruskan perjalanan. kami tiba pada pukul 4.00 ptg, kawan aku kne cari tiket ke ******** ASAP. aku lak lepak2 coz aku nak nek bas runcit jer blk rumah nenek aku.
so dalam pukul 6 2 aku nek la bas kuantan-pekan. aku cuma boleh kater jam kat kuantan mmg melemaskan. di kawasan batu berapa ntah, aku lihat ader seorang insan kemalangan. bru lg. coz aku duduk dalam bas aku nmpk la ape yg jd. motor mamat tu bergesel so dia pun tergolek la. mase org angkat die, die x sedar tp menyentak-nyentak la gak. aku tengak die x berdarah tapi aku x tau la kan. aku harap die hidup...
so biler da sampai kat perhentian aku (or i think) aku pun tekan loceng. biler aku turun jer aku terpana coz ni bukannye hentian aku (i was somewhere in kg tanah putih). mse tu dah pukul 7. so aku pun beranikan diri jlan sampai depan sekolah dato' mahmud mad. aku  cuba call pakcik aku, x angkat aku antar mesej.
setengah jam kemudian baru dia cal tanye aku kat maner, huhu. dalam kol  8 bru la dia sampai amek aku.
sampai rumah, aku terus mandi sebab aku kener hujan (brr... sejuk.....), makan and pukul 9.00 aku da tidur. xde moood da nk hit chat ngan nenek aku. huhuhu
tp apepun aku berjaya sampai rumah and that's what matter most to me....
p/s mase aku post ni aku kat cc pekan on the way nk blik rmh mak aku. huh my life is a journey i think :p

0 comments: