BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

my playlist

Thursday, July 12, 2012

manusia dan pertandingan

"dulu aku...."
"tu bukan benda, dulu aku penah...."
"eleh, aku dulu penah..."


aku slalu jumpa manusia yang suka bertanding. mengatakan dialah yang paling untuk segalanya. kalo kita bercerita tentang sesuatu, pasti mereka ada sesuatu yang lebih dahsyat dari itu untuk diceritakan.
mereka bertanding cerita siapa paling besar, pengalaman siapa paling dahsyat. kalo hal2 gembira or seronok mungkin boleh diterima tapi masyarakat kita ada satu penyakit merasakan diri mereka yang paling terbuli dalam takdir. merekalah yang paling teraniaya. kadangkala aku rasa masalah mereka tu kecil jer, kadang2 xde masalah pun, tp kerana inginkan simpati, mereka mengmbar-gemburkan cerita. meraka gembira bila perhatian berada pada meraka.
kerana insan seperti mereka ini, orang yang betul-betul perlukan bantuan dan perhatian diketepikan. lagi2 kalo mereka itu bukannya jenis yang bercerita. lansung tidak dipedulikan. aku tau perasaan ini. slalu berlaku. tapi aku bukanlah seorang yang suka mengadu nasib atau bersedih dengan apa yang berlaku. aku terima segalanya dan mungkin, insyaallah pasti ada hikmah di sebaliknya.

IF I WERE TO GOING DOWN, I'LL BE DAMNED IF I GO DOWN WITHOUT A FIGHT!

0 comments: