BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

my playlist

Wednesday, April 27, 2011

bloaty and gassy?

perut masuk angin memang wat kite bengang, ye la, bhgian lain ok tetibe ade baby fat kat tummy, lagi sengal, baby fat tu bukan lemak pun, tp angin. (hangin betul la)
saya ader masalah ni dah lmer da. mmg tension. so mase belek-belek cleo baru ni, ade jumpe artikel untuk menghalang perut  masuk angin. tipsnya adalah:

1. kurangkan pengambilan aimuman berkarbonat, gula-gula getah dan juga menggunakan straw. (hmm.. interesting) menurut willian d. chey, seorg dr. kt university of michigan health system, bahan-bahan ini membawa masuk udara ke dalam sistem usus and membuatkan perut kembung.

seem cool but no so cool



2. berhati-hati dengan pengambilan fiber. fiber mmg bagus namun ia boleh terkumpul dalam usus, terperam dan menghasilakan gas. sebaiknya, ambil makanan berfiber secara sedikit-sedikit sehingga anda menemui jumlah yang sesuai untuk diet anda.

3. yoghurt to the rescue. amalkan pengambilan yogurt kerana ia membantu pembentukan bacteria baik dalam perut anda dan mengurangkan bakteria x berapa baik dari menyebabkan gangguan sistem penghadaman.
yummy youghurt





4. no more HFCS (high-fructose corn syrup). badan kita hanya mampu menyerap sebahagian kecil HFCS, dan sepertimana fiber, ia boleh terperam dlm perut dan menghasilkan sesuatu yang x best (kesannya sama seperti fibre) 



0 comments: