BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

my playlist

Wednesday, October 13, 2010

kawanku......

saya mmg pilih kawan, so mmg sy x heran kalo de org kate sy sombong. saya bkawan ikut naluri, kalo hati sy kte x, saya xkn la kwn beria-ria dgn org 2 sebb saya percaya, seorang kawan yang baik lg berharga daripada 1000 kawan yang jahat (atau dlm trend skarang, ade 100 org kwn dalm fb yg kiter knl lg baik dr ade 3000 "kawan" yg kte x knl ;p).


kite slalu post dlm fb camne kite nk kwn2 kiter lyn kite, atau perangai kwn2 kite 2. smpai satu thp, kite lupa nk nilaikan diri kiter. kite nk kwn kiter sentiasa lyn kiter tp adakah kiter slalu ade dgn kwn kiter 2, kiter nk kwn kiter dgr cerita kita (walopun da repeat crita 2 30x, huhu) tp adakah kite dngr pe kwn kita cuba sampaikan. ni la namanya double standard, di mana kita mahukan kawan kite hanya untuk kita, tp x lyn dia sepertimana kita nk dilayan. kasihan kawan yang baik ini, sentiasa ada untuk kwannya, tp bile si kawan ni tngh happy, jrg pulak dia nk ingat kat kawan dia yang setia ni.
ramai yang perangai ni, kita semua ada seorg kawan, yg kita akan cari bile ade masalah, sedih,dsb. dan bila kita happy, kita slalu abaikan dia. kita lagi pilih kwn2 yg lain untuk bergembira. inilah kwn mase sedih, kwan yang menjadi mgsa kpd double standard, kwn yang sebenrnya sangat2 beharga, yang xblh ditukar ganti. 


apa yang saya tulis ini tiada kaitan dengan sesiapa, sekadar pemerhatian dan sedikit pembacaan cukup untuk dijadikan renungan kepada kiter semua.
kepada kwn2 saya, ketahuilah saya sangt menghargai anda. krn saya telah memilih anda menjadi kwn saya dengan harapan kita dapat menjalani kehidupan dengan lebih gembira bersama, insyaallah.

my friends
solehah ibrahim
asmida mohamad
muhd naim
norazimah allawaddin
nabilah yusuf
nuraini nasir
asnawi
elsahana
ilham husna
ahsiah ahmad
zitra hanim
hafizi sharp
khairunnisa husna
anyss athirah
izzah amin
akmal amaliah
saba ahmad
syahirah
nurul asma
puma (i know, dont judge)
pekan (ridzuan johar)
airf azam
amer addin
pop wea
tg fariz
kak min
syamimi yusuf
nurul atiqah
bear runggi
zaharah aida
wahida naurudi
dalilah
corro
syahmin
dayana
nur resty
muhd firdaus
adlen 
shazarina
nabila huda


always remember, true friend stabs on the front



0 comments: